roelynekoolstra.reismee.nl

chill dagje

Gister ben ik met Kim en Lisanne mee geweest om te kijken op hun stage. Dat was heel leuk want zo kon je goed het verschil zien tussen een echte Spaanse en deels Engels kinderdagverblijf zien. Op de stage van Kim en Lisanne doen ze nog veel meer aan Engels dan op mijn stage. Op hun stage praten ze bijna alleen maar Engels en bij mij praten ze sommige dingen in het Engels. Bijvoorbeeld welke kleur is het? Amarillo en dan vragen ze wat dat in het Engels is. Was heel leuk om het een keer te zien. Vandaag was het druk op stage, de leidster van de groep van 1-2 jaar was ziek, dus de andere leidsters waren allemaal een soort vliegende keep om die groep op te vangen. Ik stond veel met de Spaanse stagiair op de groep. Ook hadden we het geluk dat de lift weer stuk was dus na het buiten spelen moesten de kinderen allemaal de trap op om boven te komen. Ik moest in het lokaal blijven en op de kinderen letten, toch best lastig als ze allemaal dingen in het Spaans tegen je zeggen waar je eigenlijk niks van snapt maar een lief gezicht op zet. Ik heb ze maar laten spelen met de blokken want die kon ik snel vinden en dan kon ik af en toe snel de kinderen van de gang halen. Daarna heb ik samen met de kinderen een toren van blokken gemaakt wat ze leuk vonden maar nog veel leuker om de toren om te gooien. Je merkt wel als je alleen op de groep staat dat 17 kinderen best druk zijn. Vond het wel lastig omdat ze allemaal druk waren en aan het schreeuwen of huilen waren omdat iemand hun speelgoed had afgepakt. Ze zijn wel van de hardere aanpak. Als iemand moet huilen word er al snel gezegd dat ze stil moeten zijn. Terwijl wij ze in Nederland even op schoot hadden genomen. Morgen is de laatste dag op deze groep. Als ik het goed begrepen heb is het morgen de laatste dag van de andere stagiair. Ben benieuwd hoe ze dat ‘vieren’. Vanmiddag was het een keer geen weer om lekker in de zon te liggen. Ik heb toen Lisanne, Kim en Lisa naar stage waren lekker niks gedaan en film gekeken. We gaan nu aan het eten beginnen, zo lekker pasta eten. De site van de blog van Susanne, Lisanne, Kim en Lisa werkt vaak niet vandaar dat zij nog niet veel op hun blog hebben gezet.

Reacties

Reacties

JY

Leuk om te lezen Roelyne ;)
Zo kun je goed de verschillen zien!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!