roelynekoolstra.reismee.nl

Eerste dag op de nieuwe groep

Vandaag was de eerste dag op onze nieuwe groep. We begonnen vanochtend weer met z’n alle op 1 groep. Ik stond heel rustig met een kindje, toen kwam de dochter van een leidster en die gaf dat kindje wat bij me stond een bitch klep in haar gezicht. De andere leidsters hadden het niet gezien maar Lisa en ik wel, dus wij zeiden dat ze niet mocht slaan. Ze stond ons toen heel raar aan te kijken alsof het normaal was dat je een kind zomaar slaat en er geen straf voor krijgt.

Toen iedereen naar hun eigen groep ging vroegen wij naar welke groep we moesten omdat we vandaag van groep zouden ruilen. Ik mocht naar de groep die boven zit, dat is een groep met kinderen van 2-3 jaar. Dat vond ik leuk omdat ik wat oudere kinderen leuker vind dan baby’s. Ze gingen eerst beneden eten. De kinderen krijgen dan eten wat ze van thuis meenemen. Het viel me op dat er geen richtlijn is wat de kinderen mee moeten nemen want de een kreeg een banaan mee, de andere brood en weer een andere een cakeje. Na het eten mocht ik met pauze. Toen ik terug kwam van pauze begonnen de kinderen net met kleuren. Ze moesten de driehoeken geel kleuren, de circels rood en de vierkanten groen. Daarna gingen we in de kring. Op de groep zijn ze veel bezig met Engels want de leidster liet plaatjes zien van dingen en dan moesten de kinderen het eerst in het Spaans zeggen en daarna in het Engels. Na de kring kregen de kinderen water uit hun eigen flesje en werden de kinderen met een luier verschoont.

Het verschonen gaat heel anders dan in Nederland. Hier nemen de leidsters een kind op schoot en verschonen ze het kind op schoot. In Nederland leggen we het kind op een verschoonkussen maar die gebruiken ze hier in Spanje meer als plek waar ze al hun spullen op kunnen zetten. Tijdens het verschonen gaat de tv aan en moeten de kinderen op een bank hun drinken opdrinken. Na het drinken en verschonen gingen we met de lift naar beneden om naar buiten te gaan. We hadden geluk dat de lift het weer deed want aan het begin van de ochtend deed hij het niet, dus moesten we helpen om de kinderen van 1-2 jaar de trap op te tillen omdat ze zelf de trap nog niet op kunnen lopen. We hadden geluk buiten dat de zon lekker scheen, het waaide wel maar met de zon was het best lekker.

Ik vind het heel leuk om na 1 dag op een nieuwe groep al zoveel verschillen met Nederland te zien. Ik ben benieuwd wat ik de komende dagen nog mag doen en of ik nog meer verschillen ga ontdekken.

Reacties

Reacties

0 & 0

hoi, het is net of je bij ons zit te kletsen.
Leuk om te lezen, o, kijkt er iedere dag naar uit. liefs o&o

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!