roelynekoolstra.reismee.nl

Nederlands leren

Vandaag was het al weer de laatste dag op deze groep. Best jammer, het is wel een hele drukke groep maar dan heb je wel altijd wat te doen. De kinderen moesten vandaag keuren in welke vaas de meeste zaten en met een andere kleur in welke vaas de minste bloemen zaten. Dat vonden sommige kinderen nog heel moeilijk. De leidster legde uit dat de kinderen die het nog niet snapte nog kleiner waren dus dat zij daar nog niet aan toe waren. Daarna moesten de kinderen lezen. Ik ging bij een kindje zitten die een boekje had met de kleuren. Ik dacht he ik ga hem een Nederlands woord proberen te leren. Ik begon de kleur door hem eerst in het Spaans te zeggen daarna in het Engels en als laatste in het Nederlands. Alle kleuren vond hij moeilijk om te zeggen vooral groen. Maar blauw kon hij goed uitspreken. Toen Lisa mij kwam halen om te helpen op de andere groep durfde hij het niet meer te zeggen, maar toen we samen de trap af liepen om naar de eetzaal te gaan zei hij het wel en toen hoorde Lisa het alsnog J Vond het heel leuk om te horen dat hij het woord echt kon zeggen. Ik ga maandag vragen of hij het nog weet denk het niet maar wie weet.

Toen we thuis waren was alle bewolking weggetrokken dus konden we lekker op het dakterras zitten. Vanavond hebben we lekker soep gegeten. Daarna heb ik eindelijk sinds ongeveer een week weer onder een lekkere warme douch gestaan, heerlijk. We hebben de gasfles vervangen en nu is het water weer normaal warm. Mag het niet te hard zeggen want je zult net zien dat de kraan straks weer koud word.

Voor de rest van de avond hebben we geen plannen lekker filmpje kijken en weer een beetje op tijd naar bed. Morgen gaan we naar Cadiz. Ben benieuwd hoe die stad is en ook of ze nog leuke winkeltjes hebben, want moet nog wel een paar cadeautjes halen.

Ik zeg vast slaaplekker en tot het volgende verhaaltje.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!