roelynekoolstra.reismee.nl

Zonnen!!

Sevilla Ja het is weekend en normaal slaap je dan uit, nou wij dus dit keer niet want om kwart over 7 ging de wekker. We gaan vandaag een dagje naar Sevilla. We namen om half 9 de bus bij ons appartement. We hadden geen idee hoe laat de bus naar Sevilla zou gaan maar we dachten rond 10 uur dus dan konden we er beter te vroeg zijn dan te laat. Om 9 uur waren we in het dorp bij de bushalte, toen was het wachten wachten en nog eens wachten. Om iets voor 10 uur kwam een bus naar Cádiz, ja die moesten we dan net niet hebben. Maar we zagen ook nog geen andere bus dus dachten we, we nemen die bus en stappen in Cádiz over op een bus naar Sevilla. We kochten een kaartje voor wel €3 per persoon en gingen in de bus zitten. Toen we al even in de bus zaten zagen we een bus die rechtstreeks naar Sevilla zou gaan, ja tuurlijk hadden wij weer. Naja we zaten en daar waren we al blij mee want buiten waaide het hard dus zo lekker was het daar ook weer niet. Toen we in Cádiz aankwamen hebben we een buskaartje gekocht naar Sevilla, die was wel iets duurder dan naar Cádiz maar je moet wat over hebben voor een leuk dagje weg. De vrouw achter de balie was niet heel slim. We zeiden dat we 5 kaartjes wilde en ze gaf me er in eerste instantie wel 1. Toen we zeiden dat we er 5 wilde zat ze hee raar te kijken, tja tellen tot 5 is soms nog best lastig. Toen we om 1 uur eindelijk in Sevilla waren hebben we maar een kaart gekocht want de stad is zo groot dat we geen zin hadden om te verdwalen. We hebben toen meteen gevraagd waar we waren op de kaart zodat we altijd naar dat punt terug moesten lopen voor de bus naar huis. Toen we echt in de stad waren zagen we al snel een grote kathedraal, die was zo groot dat je hem nooit in een keer op de foto kreeg. We hebben toen geprobeerd om nog meer mooie plekken van de stad te zien maar volgens mij liepen we vooral rondjes. In de stad zag je overal mensen die tassen en zonnebrillen wilde verkopen. Ook zag je veel vrouwen met een of andere takjes die geluk zouden moeten brengen. Daar kon je maar beter snel langs lopen zonder wat te zeggen. We kregen trek en zagen een straat met leuke eettentjes. We zijn eerst het rijtje langs gelopen waar ze de lekkerste dingen hadden en uit eindelijk zijn we ergens gaan zitten. Ik heb een broodje genomen met een koud glas Cola. Het eten in de stad was helemaal niet duur €26 euro voor met z’n 5e en we zaten goed vol ook. We zijn daarna verder gaan lopen door de stad en zijn ook heel veel souvenirs winkels tegen gekomen. Kon ik mooi cadeautjes halen om mee naar huis te nemen. Rond een uur of 4 hadden we al wel meer dingen gezien en dachten we dat het verstandiger was om vast met de bus richting Chiclana te gaan en daar uit eten te gaan. We konden dit keer gelukkig rechtstreek naar Chiclana scheelt een hoop tijd en ook nog geld want de terug weg was een stuk goedkoper. Toen we in Chiclana waren zagen we al snel een restaurantje wat er leuk uit zag dus zijn we daar gaan zitten. Ik heb een heerlijke pasta gegeten. Na het eten zijn we lekker naar huis gegaan fijn idee dat we maar 5 minuten naar huis hoefde te lopen en geen 2 uur meer in de bus. Toen we thuis waren hebben we nog even wat gedronken en daarna lekker gaan slapen. Vandaag hebben we niet veel bijzonders gedaan. Eerst lekker uitgeslapen en daarna al snel naar het dakterras gegaan want het was om 11 uur al bijna 20 graden, heerlijk dus. We zijn allemaal al lekker bijgekleurd. Na het eten zijn we naar de zonsondergang gegaan wat echt heel mooi was. Daarna hebben we lekker een ijsje gegeten. Eenmaal thuis ben ik rustig mijn blog gaan typen. Zo lekker op tijd naar bed en morgen op een nieuwe groep beginnen op stage. Slaaplekker alvast.